مقالات

آخرین مقالات | گروه های مقالات
گروه های مقالات : گوناگون
چهار انتظار معلم از پدر و مادر

۳۰ / ۵ / ۱۳۹۴

حتماً شما هم مانند هر پدر و مادر دیگری به تحصیل فرزندتان اهمیت زیادی می‌دهید. هر سال در جلسات متفاوت مدرسه فعالانه شرکت می‌کنید و در انجام برخی امور، داوطلبانه به کمک مدرسه می‌شتابید؛ اما به نظر شما بهترین کار برای پیشرفت آموزشی و پرورشی کودکتان چیست؟ آموزگاران بر این باورند که رعایت 4 نکته‌ی زیر، بهترین کمکی است که هر پدر و مادری می‌تواند برای تسهیل روند تحصیل کودکش انجام دهد.

 

1. به کودکتان استقلال بدهید.

بهتر است به جای این‌که دائماً کارهای فرزندتان را انجام دهید و از او در انجام کارهایش حمایت کنید، اجازه دهید روی پای خودش بایستد. آموزگار در مدرسه از دانش‌آموز انتظار دارد نظافت کلاس درس و مدرسه را رعایت کند، در کارهای گروهی وظایف خود را به خوبی انجام دهد و تکالیفش را به موقع و بدون کمک دیگران به آموزگار تحویل دهد(کنترل تکالیف بعد از انجام آن و در صورتی که اشتباهی در آن وجود داشت از فرزندتان بخواهید دوباره با حوصله به آن پاسخ دهد و اگر باز اشتباه داشت به او بگویید که از معلمش راهنمایی بخواهد)؛ بنابراین بهتر است مستقل بودن را در خانه با او تمرین کنید. به او اجازه دهید خودش وسایلش را مرتب کند و در کارهای خانه به شما کمک کند. یک دانش‌آموز باید از شما استقلال را بیاموزد.

 

2. با آموزگار در تماس باشید.

بهترین معلمان همواره دوست دارند با والدین در تماس باشند. آن‌ها با علاقه به سخنان شما گوش داده و به سؤالات شما پاسخ می‌دهند. پیش از مراجعه به هر کس دیگری برای رفع مشکلات فرزندتان، بهتر است با آموزگارش در تماس باشید و روند یادگیری فرزندتان را از طریق او کنترل کنید.

  3. به اطلاعیه های ارسالی و تکمیل روزنگار توجه کنید.

  برخی از والدین از نوشتن گزارش کار فرزندشان برای آموزگار واهمه دارند و بدون توجه نامه‌های مدرسه را امضا می‌کنند. به خاطر داشته باشید که معلم وقت زیادی را صرف تجزیه و تحلیل روند یادگیری فرزند شما می‌کند و کم‌ترین انتظارش از شما این است که به گزارشات و نامه‌های مدرسه با حوصله پاسخ دهید.

  4. فراتر ازامتیاز و ... نگاه کنید.

  هیچ وقت از روی امتیاز و رتبه روند تحصیل فرزندتان را مورد قضاوت قرار ندهید. یک معلم تنها کتاب‌ درسی را تدریس نمی‌کند، بلکه هر روز به فرزند شما درس‌های زیادی از زندگی می‌آموزد. به رفتار فرزندتان با معلم و هم‌کلاسی‌هایش دقت کنید. آیا او محترمانه برخورد می‌کند؟ آیا در کارهای گروهی شرکت می‌کند؟ آیا با اطرافیانش سازگار است؟ این درس‌ها، نکاتی است که از نمرات و رتبه‌های کودک شما بسیار مهم‌تر و حائز اهمیت‌تر است.

عالى عالى عالى
😂

آدرس مدرسه



خیابان یوسف آباد، خیابان فتحی شقاقی، نبش چهلستون، شماره 62
شماره تلفن: 88710864
 
شناسه
رمز ورود
 
آخرین خبرها



آخرین مقالات




کلیه حقوق محتوای تولید شده برای دبستان دخترانه مروا محفوظ است ©
کلیه حقوق مادی و معنوی سامانه مدرسه آنلاین متعلق به مدرسه آنلاین و مدرسه کلوب می باشد
طراحی وب سایت : شرکت بازارسازان هزاره